Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

Α3, Α4, ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ << Η ΝΕΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ>>, Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ- ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ


ΚΕΙΜΕΝΟ:<< Η Νέα Παιδαγωγική>> Νίκος Καζαντζάκη

 Γεια σας, παιδιά.  Το μάθημα έχει σκοπό να σας βοηθήσει να θυμηθείτε και να εμπεδώσετε με την επανάληψη τα κείμενα που περιλαμβάνονται στην ύλη του βιβλίου που έχετε διδαχθεί μέχρι τώρα, μέχρι να επιστρέψουμε στο σχολείο. Οι καταστάσεις είναι πρωτόγνωρες και  δύσκολες και χρειάζεται  υπομονή. Να έχουμε όλοι υγεία και δύναμη!  Να περνάτε  ευχάριστα και δημιουργικά τη μέρα σας μένοντας στο  σπίτι!  Ελπίζω να ανταμώσουμε σύντομα ! Μου έχετε λείψει!  

Παρακαλώ,  να  διαβάσετε προσεκτικά  το κείμενο και τις φωτοτυπίες σας και να κάνετε το φύλλο εργασίας  χωρίς να βιάζεστε. Έχετε πολύ χρόνο! 
ΝΑ ΜΟΥ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10-4-2020. ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ ΝΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ << Η Νέα Παιδαγωγική >> Νίκος Καζαντζάκης

Νίκος Καζαντζάκης(1883-1957)- Κυριότερα έργα του: Ασκητική, Ταξιδεύοντας, Οδύσσεια (33.333 στίχοι), Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά, Ο Χριστός ξανασταυρώνεται, Ο Καπετάν Μιχάλης, Αναφορά στον Γκρέκο.

1.  Πώς παρουσιάζεται το σχολείο και η <<Νέα Παιδαγωγική>> μέσα από τα μάτια του μικρού μαθητή; Ήταν πράγματι Νέα Παιδαγωγική; Σχολιάστε τον τίτλο του κειμένου.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.  Να χωρίσετε το κείμενο σε ενότητες και να δώσετε έναν πλαγιότιτλο στην καθεμιά.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3.  Ποιους αφηγηματικούς τρόπους χρησιμοποιεί ο συγγραφέας στο απόσπασμα;
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. Να γράψετε τις παρατηρήσεις για το ύφος και τη γλώσσα του κειμένου.  Να εντοπίσετε 4 ιδιωματικές λέξεις.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4.  Να βρείτε από το κείμενο από τα παρακάτω σχήματα λόγου:
 1 Εικόναà
3 Μεταφορέςà
2 Παρομοιώσειςà
1 Προσωποποίησηà
2 ασύνδετα σχήματαà


6. Τα συναισθήματα του μικρού Ν. Καζαντζάκη ,τη μέρα που πρόκειται να πάει για πρώτη φορά στο σχολείο, είναι ανάμεικτα. Να τα προσδιορίσετε.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7.  Συγκρίνετε τη σχέση δασκάλου –μαθητή σήμερα με τη σχέση τους σε παλαιότερες εποχές.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 8.Διαβάστε το παρακάτω κείμενο: Κωστής Παλαμάς, [Θα σας λιώσω στο ξύλο, διαβόλοι…]

«…Στην ψηλή δασκαλοκαθέδρα ξάνοιξα να γένει καμπουριασμένος ένας ξεραγκιανός κ’ ένας ασκημομούτρης, που άγριες έριχνε ολόγυρα ματιές…Ένας ξερόβηχας συχνά του τον έκοβε το λόγο. Με πολύ θόρυβο έφτυνε, θορυβούσε περισσότερο κάθε φορά που θύμωνε. Στεκόταν μπροστά στο δάσκαλο ορθό το φτωχό μαθητούδι και τον έβλεπε, καθώς το πουλάκι το φίδι που πετρώνει. -“Απόδος,ω κατάρατε,τα πορθμεία!Βόα, ει τούτο σοι ήδιον,ω Χάρων”.Ποίον μέρος λόγουείναι εκείνο το “τα”; -Αντωνυμία! τρεμοψιθύρισε ο μαθητής. -Ούξω να χαθείς, κουρουνιασμένε! Αντωνυμία, βρε! Και τινάχτηκε φοβερός. Το παιδί στάθηκε βουβό και ξακολούθησε να τρέμει. Τέλος πάντων ,θάρρεψε κι είπε! -Όνομα! -Όνομα! Όνομα! Όνομα! Θεομπαίχτη! Κατέβηκε από τη δασκαλοκαθέδρα, όρμησε,άδραξεαπ’το αυτί το παιδί,του χτύπησετο κεφάλιστον τοίχο, ξεφώνισε: -Άρθρον, βρε, άρθρον! Μάθε, κακομοίρη, για να γίνεις άνθρωπος. Πρέπει να λιώσει το βρακί σου στην καρέκλα από το διάβασμα…Παιχνίδια, ε! Όταν επιτέλους άφησετο αυτί του παιδιού, είδα πως τα νύχια του δασκάλου είχανε σημειώσει στο αυτί του μαθητή ματωμένα χνάρια. Μα έτσι θα γινόμαστε ως το τέλος καλοί άνθρωποι. Έξαφνα πλησιάζει σ’ άλλο παιδί καθισμένο εκεί κοντά μου. -Πού είναι η εξήγησίς (κάποια σχολική εργασία) σου; -Δα…δα…σκαλε, αποκρίθηκε τραυλίζοντας ο γείτονάς μου, την…την…την …ξέχασα στο σπίτι. -Γρήγορα γονατιστός πάνω στο θρανίο. Και χραπ! Επικυρώνεται η δικαστική απόφαση μ’ ένα γοργό μεγαλόπρεπο φτύσιμο κατάσταυρα στο πρόσωπο του ξεχασμένο μαθητή. Και με μια ματιά ιεροεξεταστική ριμμένη σ’ όλους μας απ’ άκρη σε άκρη διακήρυξε: -Θα σας λιώσω στο ξύλο, διαβόλοι! Τι νομίζετε! Θα σας αφήσω να κάνετε ό,τι θέλετε! Γράμματα! Γράμματα! Να μάθετε γράμματα!…».

(από το διήγημα «Το σκολειό και το σπίτι»(1888), Κ. Παλαμά, Άπαντα, εκδ. Γκοβόστης)

Αναζητήστε κοινά στοιχεία και διαφορές από το κείμενο του Ν. Καζαντζάκη.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Πρόγραμμα σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας

Πρόγραμμα σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας

4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ ...