Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

Α3, Α4 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 2Η ΕΝΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ- ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ-ΘΕΩΡΙΑ - ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ


 2Η ΕΝΟΤΗΤΑ  : ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ- Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ –ΔΟΜΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ
Γεια σας, παιδιά. Ελπίζω να είστε όλοι καλά,  με καλή διάθεση και να εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία για μια καλή επανάληψη! Με τα φύλλα εργασίας ,   τις επαναληπτικές ασκήσεις και διαβάζοντας τις σημειώσεις που έχετε στα τετράδια και τις φωτοτυπίες σας,    θα  εμπεδώσετε  φαινόμενα, γραμματικά και συντακτικά, τα είδη των κειμένων , τη διαφορά γραπτού από τον  προφορικό λόγο, ως προς το ύφος και το λεξιλόγιο, τη δομή της παραγράφου. Επίσης με την παραγωγή γραπτού λόγου,  θα θυμηθείτε τις θεματικές ενότητες που περιλαμβάνονται στην ύλη που έχετε διδαχθεί.  Θα χαρώ να επικοινωνήσω μαζί σας και θα είμαι στη διάθεση σας για οποιαδήποτε απορία.
θα περιμένω τις εργασίες σας μέχρι τις 10-4-2020.

Η παράγραφος είναι σημαντικό στοιχείο για την οργάνωση ενός κειμένου.
 • Έχει αυτονομία, αφού αναπτύσσουμε σε αυτή ένα θέμα (μια πληροφορία, μια ιδέα), ταυτόχρονα όμως συνδέεται με την επόμενη παράγραφο και όλες μαζί αποτελούν ένα κείμενο.
 • Είναι και η ίδια ένα κείμενο ενιαίο με αρχή, μέση και τέλος.
. Η δομή της θυμίζει τη δομή της έκθεσης: 1. Θεματική πρόταση 2. Σχόλια και λεπτομέρειες 3. Κατακλείδα
Έκθεση: 1. Πρόλογος 2. Κυρίως θέμα 3. Επίλογος
• Στην αρχή της παραγράφου (θεματική πρόταση) βρίσκεται το θέμα που αναλύεται παρακάτω σε προτάσεις (λεπτομέρειες).
• Κάθε παράγραφος δίνει μία βασική πληροφορία, περιέχει όμως και άλλες πληροφορίες.
• Κάποιες φορές η κατακλείδα παραλείπεται.
• Το εσωτερικό της παραγράφου έχει συνοχή που επιτυγχάνεται με τις κατάλληλες συνδετικές λέξεις (δηλώνουν αντίθεση, επεξήγηση, συμπέρασμα, παράδειγμα κ.λπ.).




Αφού διαβάσετε το κείμενο 13 << Μια αληθινή φιλία >> από το Τετράδιο Εργασιών, σελ .20 να απαντήσετε στα παρακάτω θέματα:
Α. ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ
Για ποιους λόγους τα δύο παιδιά , ο Σοφοκλής και ο Περικλής, ήταν φίλοι;
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Β. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

 Να βρείτε τη δομή της παραγράφου .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Γ. ΑΝΑΦΝΩΡΙΣΗ ΜΟΡΦΟΣΥΝΤΑΚΤΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ

 Με ποιες συνδετικές  λέξεις επιτυγχάνεται η σύνδεση των νοημάτων στο κείμενο;
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Δ. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Στο Γυμνάσιο γνώρισες έναν καινούριο  συμμαθητή. Γράψε ένα γράμμα στον παππού σου που μένει μακριά και εξήγησέ του ποιοι λόγοι σε έκαναν να τον προτιμήσεις για φίλο; (2-3 παραγράφους).

ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ ΤΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ , ΤΟ ΥΦΟΣ ( ΦΙΛΙΚΟ, ΕΠΙΣΗΜΟ, ΤΥΠΙΚΟ), ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ .



2Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ- ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ

Στη 2η ενότητα μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά του προφορικού και γραπτού λόγου.
Ο ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ είναι απλός, άμεσος, αυθόρμητος, οικείος, ανοργάνωτος. Πλάθεται εκείνη τη στιγμή, γι’ αυτό έχει διακοπές- παύσεις, επαναλήψεις, διορθώσεις. Στον προφορικό λόγο εκτός από τις λέξεις χρησιμοποιούμε και άλλα συμπληρωματικά στοιχεία, όπως χειρονομίες και επιτονισμό.
Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ είναι οργανωμένος, συγκροτημένος, σοβαρός, επίσημος, σύνταξη φροντισμένη , με ακρίβεια στην έκφραση.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Διαβάστε  προσεκτικά το κείμενο 6, σελ. 16, από το τετράδιο εργασιών  και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ
1.  Με ποιους τρόπους  προσπάθησε ο καθηγητής να λύσει το πρόβλημα; Πέτυχε τελικά;
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
1.  Ποιος είναι ο πομπός του μηνύματος που αρχίζει με το  <<οσάκις>>, αλλά δεν προλαβαίνει να ολοκληρωθεί;

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.   Ποιος είναι ο δέκτης;
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.  Ποιος είναι ο σκοπός του πομπού;
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.  Ποια είναι η περίσταση επικοινωνίας;
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.  Στην τελευταία παράγραφο του κειμένου,<< Αυτή όμως αντιστεκόταν……. όχι της γραμματικής>>:
 α. Να  βρείτε τη δομή της παραγράφου.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
β. Να δώσετε έναν πλαγιότιτλο στην παράγραφο.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 6. Φτιάξε όσες περισσότερες παράγωγες λέξεις μπορείτε από τις λέξεις:

      φιλόλογοςà
      λέξηà
     δράστηςà
     υπόθεσηà
     αντίδρασηà

7. Να εντοπίσεις τις συνδετικές  λέξεις που υπάρχουν στο κείμενο  και να γράψεις τι δηλώνουν:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8. Γράψε έναν σύντομο διάλογο ανάμεσα σε δύο μαθητές που θα σχολιάζουν το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Πρόγραμμα σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας

Πρόγραμμα σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας

4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ ...