Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

ΑΡΧΑΙΑ Α1,Α2 Α' ΑΣΚΗΣΕΙΣ


ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 Να συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω προτάσεων, τοποθετώ-
ντας στον κατάλληλο τύπο τις λέξεις που είναι σε παρένθεση:


α. νταθα ο στρατιται ν πολλ…………(πορία, δοτ.) σαν.
β. μολογ, νδρες, τι παισα (=χτύπησα) νδρας
νεκεν…………….(ταξία, γεν.)
γ. Ο περσικο νόμοι πιμέλονται τν …………...(πολίτης).
δ. ρντες (= επειδή επιθυμείτε)…………(νίκη, γεν.) μένοντες μάχεσθε.
ε. Οκ ξαιρέσω μς τς ……………(τράπεζα).

Να συμπληρωθούν τα κενά με τον κατάλληλο τύπο των ουσιαστι-
κών της παρένθεσης.
α) Α ……………… (οκία) πλησίον τς …………….. (θάλασσα) εσί.
β) λοχαγς λέγει τ ………………….. (στρατιώτης) τι δε τν
……………… (μαξα) κατακαίειν.
γ) Τας ………………. (ψυχή) τας γεμούσαις πονηρών ……………….
(πιθυμία) φάρμακον λόγος στί.
δ) μες κα μες γενόμεθα κα ………………. (συγχορευτής) κα
……………………. (συμφοιτητής) κα …………………… (συστρατιώτης).
ε) Κατ τν τς …………….(μέλισσα) τρόπον δε ναγιγνώσκειν.

 Να σχηματίσετε τις πτώσεις που σας ζητούνται για κάθε ουσιαστικό.

μορφή —> δοτική ενικού……………………….. //αιτιατική πληθυντικού……………………..
λήθη —> γενική ενικού……………………….. //ομομαστική πληθυντικού……………………..
κοχλίας —> γενική ενικού………………………….. //δοτική ενικού………………………
μανδύας —> γενική πληθυντικού………………………… //αιτιατική πληθυντι-
κού……………………………….
σθένεια —> δοτική ενικού………………………… //ομομαστική πληθυντι-
κού…………………………….. //αιτιατική πληθυντικού………………………………….
μιλλα —> γενική ενικού…………………………… //ομομαστική πληθυντι-
κού…………………………….. //δοτική πληθυντικού…………………………………..
καθηγητής —> γενική ενικού…………………………. //κλητική ενικού…………………………
γέτης —> ομομαστική πληθυντικού……………………………. //δοτική πληθυντικού
……………………………….. //αιτιατική πληθυντικού………………………………..





 Στις προτάσεις που ακολουθούν να βάλετε το ρήμα στον κατάλλη-
λο τύπο του παρατατικού:

α. Ο θηναοι ε …………… (θύω) τος θεος.
β. Οτος τος ρχουσιν ……………….(πακούω).
γ. μφότεροι, Φαλνε, λληνες ………….. (εμί).
δ. ρντες τν ρετν το νδρς ………………..(θαυμάζω) οτοι.
ε. λέξανδρος ……………….(λύω) τν δεσμν το ζυγο τς μάξης.
στ. Περικλς …………………(γορεύω) ν τ γορ.

Να συμπληρώσετε τις ακόλουθες προτάσεις με ρηματικούς τύπους
παρατατικού και αορίστου σύμφωνα με το παράδειγμα:

α. Ο νδρες οτοι φύλαττον / φύλαξαν τν ν Δελφος θησαυρόν (φυ-
λάττω).
β. θηναοι πρέσβεις τος Λακεδαιμονίοις……………/………….. (πέμπω).
γ. Τν Σειρήνων προσδεδεμένος δυσσες τ στύλ (= στο κατάρ-
τι)……..…/…………(κούω).
δ. Θουκυδίδης θηναος…………./………….τν πόλεμον τν Πελοποννησίων
κα θηναίων (συγγράφω).
ε. Κα τος μν νεκρος τος πλείστους νθαπερ (= εκεί όπου) πεσον
κάστους……..……. /………………(θάπτω).
στ. ………..… / ……………… ποτε λέων σν νθρώπ (δεύω).



Να συμπληρώσετε τις προτάσεις που ακολουθούν με τον κατάλλη-
λο τύπο του επιθέτου:

α. Κόσμος τς ……………….(γαθός, θηλ. γεν. εν.) ψυχς ρετή στι.
β. Ο διδάσκαλοι τν Περσν σαν ………………(σοφός, αρσ. ονομ. πληθ.)
πολται
γ. Ο νέοι …………….(πονηρός, ουδ. γεν. πληθ.) ργων πέχουσι.
δ. φιλία τν ………………(δίκαιος, αρς. γεν. πληθ.) νθρώπων στ πηγ
γαθν.
ε. μέθη …………………(μικρός, θηλ. ονομ. εν.) στ μανία.
στ. χρηστς νθρωπος ο βάλλεται ………………..(πονηρός, δοτ. πληθ.)
λόγοις.
ζ. σοφία ……………….(ξιος, θηλ. ονομ. εν.) χρυσο στι.

Να τοποθετήσετε τα επίθετα της παρένθεσης στην κατάλληλη
πτώση ώστε να συμφωνούν με τα ουσιαστικά που προσδιορίζουν.

α. τας …………………… ψυχας (καλός)
β. τν …………………… νθρώπων (ντιμος)
γ. τς …………………… μέρας (ψυχρός)
δ. τούς …………………… νεανίας (ραίος)
ε. τν …………………. μετάλλων (πολύτιμος)
στ. τάς …………………… διόδους (πόγειος)

Να συμπληρώσετε τις παρακάτω προτάσεις τοποθετώντας τα επί-
θετα των παρενθέσεων στον κατάλληλο τύπο.

α) ν τας……………. (ρχαίος) θήναις α μν τν διωτν οκίαι
……………… (μικρός) κα ……………. (ταπεινός), ο δ δημόσιοι οκοι
…………… (ψηλός) τε και ……………. (καλός) σαν.
β) Ο τν γεωργν πόνοι πολλάκις ……………. (μάταιος) εσίν, πειδ
 …………….. (βλαβερός) ζα τος καρπος διαφθείρει.
γ) ν τ ………….. (ρχαίος) Βαβυλώνι (δοτ. εν. θηλ.) στοα ……….. (περί-
λαμπρος ) κα κποι ……………. (νθηρός) κα περίπατοι …………… (τερ-
πνός) σαν.
δ) λεγον τν πόλιν…………. (πλούσιος) κα…………… (νδοξος) εναι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Πρόγραμμα σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας

Πρόγραμμα σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας

4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ ...