Τρίτη 12 Μαΐου 2020

ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ Α1,Α2-ΑΡΧΑΙΑ


Πλαίσιο κειμένου:  Ελέγχω τις γνώσεις μου Υπεύθυνη καθηγήτρια Τζάτζου Μαρία

Ονοματεπώνυμο: ____________________________Τμήμα:______

Ø  Τι έμαθα για τον  Παρακείμενο;         
Φροντίζω να εφαρμόσω τους κανόνες που έμαθα για τον αναδιπλασιασμό  και τις καταλήξεις του Παρακειμένου.

Εντοπίζω τα σημεία στα οποία δυσκολεύομαι, για να επιμείνω σ’ αυτά στη μελέτη μου στο σπίτι.
Να σχηματίσεις τον Παρακείμενο των παρακάτω ρημάτων
ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
θεραπεύω
___θεραπευ___

διαγράφω
___γρα___
κωλύω
___κωλυ___

διώκω
___διω___
βλάπτω
___βλα___

φυλάττω
___φυλα___
γράφω
___γρα___

διαφυλάττω
___πεφυλα___
θλίβω
___θλι___

ἀγορεύω
___γορευ___
πλέκω
___πλε___

ἀναγορεύω
___γορευ___
τάττω
___τα___

ἀθροίζω
___θροι___
ὀνομάζω
___νομα___

συναθροίζω
___θροι___
ῥίπτω
___ρι___

φροντίζω
___φροντι___
κρύπτω
___κρυ___

κολακεύω
___κολακευ___
Για να σχηματίσουμε τον παρακείμενο θα πρέπει να προσέξουμε τις καταλήξεις και τον αναδιπλασιασμό.                 Ο αναδιπλασιασμός που γίνεται στην αρχή του ρήματος!
Προσοχή!
Ø  Όσα ρήματα αρχίζουν από χ, φ, θ, στον αναδιπλασιασμό σε κ, π, τ 
χ > κ      φ > π      θ > τ  

Ø  Τι γίνεται με τα ρήματα που είναι αφωνόληκτα, δηλαδή έχουν χαρακτήρα (πριν την κατάληξη)!!!
Τα χειλικόληκτα: Όσα έχουν χαρακτήρα π, β, φ, -πτω,  +  κ = φ  
Τα ουρανικόληκτα:  Όσα έχουν χαρακτήρα κ, γ, χ, ττω ,σσω, και κάποια σε ζω  +  κχ  
Τα οδοντικόληκτα: Όσα έχουν χαρακτήρα τ, δ, θ αρκετά σε -ζω και -ίζω + κ = κ
Καλή επιτυχία!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Πρόγραμμα σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας

Πρόγραμμα σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας

4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ ...