Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α1,Α2 Η ΝΕΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΗ



Νίκος Καζαντζάκης :Ένας από τους μεγαλύτερους συγγραφείς του τόπου μας. Γεννήθηκε το 1883 στο Ηράκλειο της Κρήτης. Διακήρυξε την ομόνοια μεταξύ των λαών, τιμήθηκε με το παγκόσμιο βραβείο ειρήνης, αλλά αφορίστηκε από την Εκκλησία για το περιεχόμενο των έργων του. Ταξίδεψε σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Σημαντικό του έργο η «Οδύσσεια» (έπος 33.333 στίχων). 


Η ΝΕΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Νίκος Καζαντζάκης
ü  Τίτλος:  Νέα παιδαγωγική= Νέος τρόπος εκπαίδευσης των παιδιών



Νίκος Καζαντζάκης :Ένας από τους μεγαλύτερους συγγραφείς του τόπου μας. Γεννήθηκε το 1883 στο Ηράκλειο της Κρήτης. Διακήρυξε την ομόνοια μεταξύ των λαών, τιμήθηκε με το παγκόσμιο βραβείο ειρήνης, αλλά αφορίστηκε από την Εκκλησία για το περιεχόμενο των έργων του. Ταξίδεψε σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Σημαντικό του έργο η «Οδύσσεια» (έπος 33.333 στίχων). 

Η ΝΕΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Νίκος Καζαντζάκης
ü  Τίτλος:  Νέα παιδαγωγική= Νέος τρόπος εκπαίδευσης των παιδιών
Ο τίτλος είναι …………………………………... , γιατί στην πραγματικότητα η εκπαίδευση τότε ήταν αυταρχική.
ü  Θέμα:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ü  Τόπος: .................................................................................
ü  Χρόνος:…………………………………………………………………………….
ü  Πρόσωπα:.......................................................................................................................
Ø  Να υπογραμμίσεις στο κείμενό σου φράσεις που δείχνουν τη συμπεριφορά και τη στάση των μεγάλων απέναντι στον μικρό μαθητή και το σχολείο, αλλά και φράσεις που δείχνουν τις σκέψεις που κάνει ο μικρός μαθητής για τους μεγάλους ή τις εντυπώσεις που του δημιουργεί η παρουσία τους. Να δώσεις στις φράσεις τα νούμερα 1,2,3,4, ανάλογα με τον κύκλο στον οποίο αντιστοιχούν.











Έλλειψη: 2. Ο ΠΑΤΕΡΑΣ

Έλλειψη: 3. Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ


 


















Στη συνέχεια να βάλεις ένα συν ή/και πλην στους κύκλους 1,2,3, ανάλογα με το εάν οι σχέσεις τους με τον μικρό μαθητή είναι ή προβλέπονται θετικές ή αρνητικές. Αιτιολόγησε τα πρόσημα που έβαλες σε ένα σύντομο κείμενο 30-40 λέξεων.

ΕΝΟΤΗΤΕΣ
ενότητες
πλαγιότιτλοι
1

2




Αφηγηματικοί τρόποι
ü    Αφήγηση:……………………………………………………………………………………………………………
ü  Περιγραφή:……………………………………………………………………………………………………….
ü    Διάλογος:…………………………………………………………………………………………………………..
Στο κείμενο κυριαρχεί η ____________________ αφήγηση. Σε κάποια σημεία του κειμένου,       όμως, υπάρχει _______________και ________________. Ποια είναι τα σημεία αυτά; Γιατί υπάρχει αυτή η διαφοροποίηση; Γιατί δεν συνεχίζει και εδώ ο συγγραφέας με αφήγηση;
ü    Αφηγητής:………………………………………………………………………………...............................Ταυτίζεται με το ..................................... του κειμένου. Το κείμενο είναι ..........................................

Εκφραστικά μέσα
ü   Μεταφορές:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ü   Παρομοιώσεις:………………………………………………………………………………………...........
ü   Εικόνες:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ü   Ηχητική εικόνα:………………………………………………………………………………………………
ü   Ασύνδετο:………………………………………………………………………………………………………..
ü   Σχήμα αποσιώπησης:……………………………………………………………………………………..
ü   Επανάληψη:……………………………………………………………………………………………………
ü   Προσωποποίηση:……………………………………………………………………………………………

Γλώσσα:………………………………………………………………………………………………………..
Ύφος:………………………………………………………………………………………………………………


Ø     Να υπογραμμίσετε στο κείμενο  λέξεις και φράσεις που δείχνουν την ψυχική κατάσταση του μικρού μαθητή και να τις τοποθετήσετε στην αντίστοιχη στήλη.

Θετικά συναισθήματα
Αρνητικά συναισθήματα
Ανάμικτα συναισθήματα

















ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
·         Στην πρώτη ενότητα καταγράφονται τα ανάμικτα συναισθήματα που αισθάνεται ο μικρός μαθητής την πρώτη μέρα προς το σχολείο . Να επιβεβαιώσεις την παραπάνω παρατήρηση από  χωρία του κειμένου, εξηγώντας τι τον χαροποιεί και τι τον φοβίζει.
·         Θεωρείς λογική και αναμενόμενη τη στάση του αυτή; Γιατί;
·         Ισχύει το ίδιο και σήμερα για έναν μικρό μαθητή; Πώς το εξηγείτε;


Ερωτήσεις για την κατανόηση του κειμένου
α΄ ενότητα:
Ποια είναι η  στάση της μητέρας απέναντι στο παιδί;: ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................
Να εντοπίσετε (μέσα στο κείμενο) τα συναισθήματα του παιδιού την πρώτη ημέρα στο σχολείο. Πώς δικαιολογούνται; Από ποιους αντλεί θάρρος και με ποιον τρόπο;: .............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Πώς θα χαρακτηρίζατε τη στάση του πατέρα;: ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................
Πώς περιγράφεται ο δάσκαλος  της πρώτης δημοτικού; Γιατί το παιδί φαντάστηκε ότι μπορούσε ο δάσκαλος να έχει κέρατα;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
β' ενότητα:
Πώς περιγράφεται ο διευθυντής του Δημοτικού;
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ποιους τρόπους χρησιμοποιεί για να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά; ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................
Πώς θα χαρακτηρίζαμε αυτούς τους τρόπους; ...............................................................................................................................................
Η Νέα Παιδαγωγική ήταν κάποια γυναίκα; Γιατί ο μαθητής νόμισε κάτι τέτοιο;
............................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ο δάσκαλος αντέδρασε τόσο ................................... στην ερώτηση του μικρού μαθητή, γιατί θεώρησε ότι το παιδί τον ................................... .
Το πρόσωπο του αυταρχικού δασκάλου στο τέλος εξευτελίζεται, γιατί ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Σκοπός του συγγραφέα είναι να δείξει την ................................ των δασκάλων εκείνης της εποχής που χρησιμοποιούσαν ως βασικό παιδαγωγικό μέσο το.........................
ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Ο πατέρας και ο δάσκαλος έχουν ένα σύντομο διάλογο με θέμα τον τρόπο εκπαίδευσης των παιδιών. Ποιες σκέψεις και ποια συναισθήματα γεννά στον μικρό μαθητή αυτός ο διάλογος; Να καταγράψετε τις σκέψεις και τα συναισθήματά του σε μια σελίδα ημερολογίου με αφηγητή τον μικρό μαθητή.

img6_4






Ο τίτλος είναι …………………………………... , γιατί στην πραγματικότητα η εκπαίδευση τότε ήταν αυταρχική.
ü  Θέμα:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ü  Τόπος: .................................................................................
ü  Χρόνος:…………………………………………………………………………….
ü  Πρόσωπα:.......................................................................................................................
Ø  Να υπογραμμίσεις στο κείμενό σου φράσεις που δείχνουν τη συμπεριφορά και τη στάση των μεγάλων απέναντι στον μικρό μαθητή και το σχολείο, αλλά και φράσεις που δείχνουν τις σκέψεις που κάνει ο μικρός μαθητής για τους μεγάλους ή τις εντυπώσεις που του δημιουργεί η παρουσία τους. Να δώσεις στις φράσεις τα νούμερα 1,2,3,4, ανάλογα με τον κύκλο στον οποίο αντιστοιχούν.











Έλλειψη: 2. Ο ΠΑΤΕΡΑΣ

Έλλειψη: 3. Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ


 


















Στη συνέχεια να βάλεις ένα συν ή/και πλην στους κύκλους 1,2,3, ανάλογα με το εάν οι σχέσεις τους με τον μικρό μαθητή είναι ή προβλέπονται θετικές ή αρνητικές. Αιτιολόγησε τα πρόσημα που έβαλες σε ένα σύντομο κείμενο 30-40 λέξεων.

ΕΝΟΤΗΤΕΣ
ενότητες
πλαγιότιτλοι
1

2




Αφηγηματικοί τρόποι
ü    Αφήγηση:……………………………………………………………………………………………………………
ü  Περιγραφή:……………………………………………………………………………………………………….
ü    Διάλογος:…………………………………………………………………………………………………………..
Στο κείμενο κυριαρχεί η ____________________ αφήγηση. Σε κάποια σημεία του κειμένου,       όμως, υπάρχει _______________και ________________. Ποια είναι τα σημεία αυτά; Γιατί υπάρχει αυτή η διαφοροποίηση; Γιατί δεν συνεχίζει και εδώ ο συγγραφέας με αφήγηση;
ü    Αφηγητής:………………………………………………………………………………...............................Ταυτίζεται με το ..................................... του κειμένου. Το κείμενο είναι ..........................................

Εκφραστικά μέσα
ü   Μεταφορές:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ü   Παρομοιώσεις:………………………………………………………………………………………...........
ü   Εικόνες:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ü   Ηχητική εικόνα:………………………………………………………………………………………………
ü   Ασύνδετο:………………………………………………………………………………………………………..
ü   Σχήμα αποσιώπησης:……………………………………………………………………………………..
ü   Επανάληψη:……………………………………………………………………………………………………
ü   Προσωποποίηση:……………………………………………………………………………………………

Γλώσσα:………………………………………………………………………………………………………..
Ύφος:………………………………………………………………………………………………………………


Ø     Να υπογραμμίσετε στο κείμενο  λέξεις και φράσεις που δείχνουν την ψυχική κατάσταση του μικρού μαθητή και να τις τοποθετήσετε στην αντίστοιχη στήλη.

Θετικά συναισθήματα
Αρνητικά συναισθήματα
Ανάμικτα συναισθήματα

















ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
·         Στην πρώτη ενότητα καταγράφονται τα ανάμικτα συναισθήματα που αισθάνεται ο μικρός μαθητής την πρώτη μέρα προς το σχολείο . Να επιβεβαιώσεις την παραπάνω παρατήρηση από  χωρία του κειμένου, εξηγώντας τι τον χαροποιεί και τι τον φοβίζει.
·         Θεωρείς λογική και αναμενόμενη τη στάση του αυτή; Γιατί;
·         Ισχύει το ίδιο και σήμερα για έναν μικρό μαθητή; Πώς το εξηγείτε;


Ερωτήσεις για την κατανόηση του κειμένου
α΄ ενότητα:
Ποια είναι η  στάση της μητέρας απέναντι στο παιδί;: ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................
Να εντοπίσετε (μέσα στο κείμενο) τα συναισθήματα του παιδιού την πρώτη ημέρα στο σχολείο. Πώς δικαιολογούνται; Από ποιους αντλεί θάρρος και με ποιον τρόπο;: .............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Πώς θα χαρακτηρίζατε τη στάση του πατέρα;: ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................
Πώς περιγράφεται ο δάσκαλος  της πρώτης δημοτικού; Γιατί το παιδί φαντάστηκε ότι μπορούσε ο δάσκαλος να έχει κέρατα;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
β' ενότητα:
Πώς περιγράφεται ο διευθυντής του Δημοτικού;
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ποιους τρόπους χρησιμοποιεί για να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά; ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................
Πώς θα χαρακτηρίζαμε αυτούς τους τρόπους; ...............................................................................................................................................
Η Νέα Παιδαγωγική ήταν κάποια γυναίκα; Γιατί ο μαθητής νόμισε κάτι τέτοιο;
............................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ο δάσκαλος αντέδρασε τόσο ................................... στην ερώτηση του μικρού μαθητή, γιατί θεώρησε ότι το παιδί τον ................................... .
Το πρόσωπο του αυταρχικού δασκάλου στο τέλος εξευτελίζεται, γιατί ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Σκοπός του συγγραφέα είναι να δείξει την ................................ των δασκάλων εκείνης της εποχής που χρησιμοποιούσαν ως βασικό παιδαγωγικό μέσο το.........................
ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Ο πατέρας και ο δάσκαλος έχουν ένα σύντομο διάλογο με θέμα τον τρόπο εκπαίδευσης των παιδιών. Ποιες σκέψεις και ποια συναισθήματα γεννά στον μικρό μαθητή αυτός ο διάλογος; Να καταγράψετε τις σκέψεις και τα συναισθήματά του σε μια σελίδα ημερολογίου με αφηγητή τον μικρό μαθητή.

img6_4




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Πρόγραμμα σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας

Πρόγραμμα σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας

4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ ...